Sabtu, 2 April 2011

#6

Ini hanya pendapat aku semata.

Awal tahun 2008 aku dah mula diexposed dengan suasana blog. Dan apa yang aku nampak blogger pada masa tu berblog dengan ikhlas which means banyak entri entri mereka yang lebih personal, cerita yang cool dan dunia blog masa tu tak dipelopori lagi oleh makhluk dekat Malaysia. Bagi aku baca blog seperti Jebon, Hilangpunca, Hz,minimalis,ladynoe ,sue anna joe,zahiril adzim, sinaganaga membuatkan kehidupan aku lebih meluas dengan membaca kisah kisah mereka. Dan apa yang penting kau dapat rasa penulisan yang ingin disampaikan. Senang cerita kau in dengan penceritaan tersebut.

Tapi masuk tahun 2011 aku rasa dunia blog makin mendapat tempat. Maksud lain dengan berblog juga kau boleh jadi artis ? Mungkin semenjak kemunculan lambakan iklan iklan tambahan dengan khabar angin mengenai blogger 1 juta membuatkan semua orang ingin berblog ? Aku tak nafikan berblog juga boleh mendatangkan duit sampingan, tapi apa yang membuatkan aku muak adalah dengan penjajaan kau pasal duit, cita cita kau nak menjadi blogger terkenal, bla bla bla bla..

Ehh yang kau sibuk sibuk nak bising apehal ? bukan mengacau hidup kau pun ?

iye aku tahu tapi dengan lambakan blog blog yang ada semata mata hanya nak mencari duit sampingan bagi aku diorang macam looser. yeah maybe ada isu sarkastik disini tapi jangan salahkan blogger lain bila ada isu pasal kau dan kau mula melenting tak tentu pasal. ingat orang takkan berbicara pasal kau kalau kau tak buat apa apa yang annoying. maksud aku disini ANNoYING giLA ! paham kan ?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan